Dag 8 Zondag 16 december 2018

16 december 2018 - Ohakune, Nieuw-Zeeland

Weer vandaag wakker geworden met een stralende zon. Beloofde weer een prachtige dag te worden. Vandaag ging onze reis van Rotorua naar Whakapapa over een afstand van zo’n 140 kilometer. We kunnen het dus rustig aan doen en onderweg leuke dingen gaan doen.

Als eerste zijn we naar de Redwoods Treewalk gegaan. Dit is een bos met kolossale rode bomen. Tussen die bomen hebben ze allemaal bruggen en plateaus gebouwd. Van 9 tot 20 meter boven de grond over een afstand van 700 meter. Wat was het gaaf om daar overheen te wandelen. En ik had het idee dat ik door het bos van Avatar aan het lopen was. Allemaal van die grote varens. Net als in de film. Hierna zijn we doorgereden naar Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. Dit is een vulkanische omgeving met allemaal kraters met vulkanische activiteiten. Van kokende modderpoelen tot stinkende zwavelkraters. En stinken dat deed het ook. Naar Rotte eieren. Het was een erg mooi park (op de stank na dan). Er waren een heleboel grote meren waarin water zit dat meer dan 100 graden heet is. En ze hebben allemaal verschillende kleuren. Dit komt door het soort mineralen die vanuit de bodem omhoog komen. Van gifgroen tot azuurblauw en roestbruin. Prachtig om te zien.

Hierna zijn we nog even langs de Hukafalls gereden. Een grote waterval vlakbij Taupo. Mooi om gezien te hebben. Daarna zijn we doorgereden naar het land van de Hobbits waar we nu op een camping in Whakapapa logeren. Dit is midden in het gebied waar de films van de Hobbits opgenomen zijn. Morgen gaan we kijken waar Mordor opgenomen is.

We staan nu op een bosrijke omgeving en even buiten de camping hebben we het uitzicht op een grote vulkaan en op besneeuwde bergtoppen.

Gelukkig zijn hier geen (of bijna geen) muggen. Ben helemaal lekt gestoken door die krengen.

1. Mirjam:
    16 december 2018
    Wat zijn jullie een mooie reis aan het maken en aan het genieten. Wij spelen wel in de sneeuw hoor.......
  2. Dora:
    16 december 2018