Dag 9 maandag 17 december 2018.

17 december 2018 - Whanganui, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we vanuit Whakapapa naar Whanganui vertrokken. We hebben besloten om het vandaag rustig aan te doen. Om op ons gemakje naar onze bestemming te rijden. We zijn onderweg nog even naar het gebied gereden waar Mordor van de film de Hobbits is opgenomen. Dit keer geen groene bergen maar zwarte bergen van vulkanische gesteente.

En wat hebben we veel schapen en koeien onderweg gezien. In een wei staan er soms wel honderden bij elkaar. Grappig om te zien dat schapen allemaal onder 1 boom in de schaduw willen. Hoezo kudde dieren?

In Whanganui moesten we ook weer eens onze voorraad aan gaan vullen bij de Countdown, inmiddels onze favoriete winkel. Dat is al een belevenis op zich. Wat een grote supermarkten hebben ze hier. En dan allemaal vreemde merken natuurlijk. Lastig om te kiezen wat we willen kopen. Maar dat is een luxe probleem want keuze genoeg.

We waren al om 14.30u op de camping. Lekker vroeg dus. Heerlijk een keer even relaxt een boekje lezen en gezellig met de buurman die uit Nieuw Zeeland komt gekletst.

Wat ons hier ook opvalt is dat de mensen, waar dan ook, zo aardig en relaxt zijn. Het begint altijd met “Hello, how are you guys” En dan maken ze altijd gezellig een praatje. Vragen ook altijd waar je vandaan komt. En zijn ook erg behulpzaam. De winkeljuffrouw in de Countdown kwam zelfs nog met wat tips voor ons en praatte aan een stuk door. Zo van het zal voor jullie wel raar zijn om kerst in de zomer te vieren. Leuke gewaarwording.

Morgen gaan we naar het bedrijf van Mars. Benieuwd hoe dat zal zijn.

Tot morgen!

1. Dora: