Dag 7 zaterdag 15 december 2018

15 december 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hier weer een verslagje van ons. Vandaag zijn we naar Whakarewarewa Thermal Village (Het bewoonde Maori dorp) en Te Puia, waar de wereld beroemde Pohutu Geiser is, geweest. De gids van het Maori dorp vertelde ons hoe zij al eeuwen gebruik maken van de geisers en hun stoom. Van zich baden in het verwarmde water tot het koken in de stoom die uit de grond komt. Wat bijzonder was dat al hun graven boven de grond zijn. Op het kerkhof zie je allemaal grote witte blokken als graftombes. De gids vertelde dat het niet mogelijk was om hun overledene in de grond te begraven door de thermische activiteiten in de grond. De graven komen dan weer naar boven en ja dat mag en kan natuurlijk niet. Even later aangekomen bij de beroemde Pohutu geiser hadden we erg veel geluk. Hij begon te spuiten toen we er net aangekomen waren. Meters hoge fonteinen kwamen uit de grond. Machtig om te zien. Maar wat een stank. Het stinkt vreselijk naar rotte eieren.

Het was weer een geweldige ervaring. Je kan het eigenlijk niet beschrijven. Kijk maar naar onze foto’s en video's

O ja en de lekkage op weer opgelost. Goede service van de camperverhuur. Ze waren in 15 minuten te plaatse om het op te lossen. 😊

1. Dora:
    15 december 2018