Dag 24 dinsdag 1 januari 2019

1 januari 2019 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Happy New Year.

Goede avond (hier) en goede morgen (daar). Ik denk dat er nog niemand wakker van jullie zal zijn. Allemaal even je roes uitslapen van het feest van oudjaarsavond denk ik zo. Wij hebben dat natuurlijk al weer een paar uurtjes achter ons. We zijn gisteravond naar het centrum van Dunedin gegaan. We waren daar om ongeveer half tien. Het begon er al erg druk te worden. Hele gezinnen waren aanwezig. Echt van groot naar klein, alles was erbij. Een gezellige drukte dus. Er was ook een groot podium waar bandjes op speelden. En in de straten eromheen stonden allemaal eettentjes. De sfeer was erg goed. Hoe later het werd hoe meer mensen erbij kwamen. Het was op een mooi plein midden in Dunedin. Op het gras in het park rondom het plein zaten allemaal mensen en kinderen op de grond. Elk stoeprandje was bezet. En dan stonden er op de straten ook nog een heleboel mensen. Toen het bijna 12 uur was stond iedereen op en in koor werd er afgeteld naar het nieuwe jaar. Met een geweldig grote knal en happy new year werd 2019 ingeluid. Daarna begon een groot vuurwerkspektakel. Nog nooit van mijn leven zoiets moois gezien. Toen het vuurwerk stopte stroomde de jeugd naar de cafés en de rest weer naar huis. Thuis op de camping samen nog even op het nieuwe jaar geproost en meteen de filmpjes op reislogger geplaatst.

Ook wij hebben eerst nog even uitgeslapen. Maar zoals op eerste kerstdag toch ook maar even een wasje gedraaid. Want ja op dagen zoals deze is daar mooi even tijd voor. Vanmorgen ook samen meteen de laatste campings van onze reis geboekt. We gaan nog 4 campings. Een daarvan is in Kaikoura. Hier kan je heel goed walvis spotten. Daar staat dit plaatsje om bekend. Ook die trip hebben we al gereserveerd. Dit moet wel anders kom je tweedes en zit alles volgeboekt. Ik moet zeggen dat we hier erg naar uitkijken. Lijkt ons geweldig.

Vanmiddag hebben we de route Porto Bello gedaan. Dit is een route over het schiereiland dat bij Dunedin hoort. Weer een prachte route met erg mooi uitzichten. Aan het einde van de route zouden we dan bij een zeehonden-, albratrossen- en geeloogpinguïnkolonie kunnen gaan kijken. Kunnen ja want we hebben niet één albatros of geeloogpinguïn gezien. En er waren er heel en breed 2 zeehonden. Wat we wel daar te zien kregen was een kolonie van duizenden meeuwen. Het was daar hun broedgebied. En stinken als die beesten deden en alles was er volgescheten. Maar het was toch leuk om te zien.

1. Roy:
    Gelukkig nieuwjaar!
  2. Dora:
    De beste wensen
  3. Nancy:
    1 januari 2019
    Jullie ook de beste wensen. Wij hebben toen wel de pinguïns en albatros mogen spotten. Soms moet je geluk hebben. Veel plezier hoop dat jullie bij de walvissen meer geluk hebben
  4. Ella:
    1 januari 2019
    Wat vliegt de tijd, nog mooie avonturen toegewenst tijdens het laatste gedeelte van jullie prachtige reis
  5. Marga:
    De beste wensen voor het nieuwe jaar 2019
    Wat een mooie foto's...Prachtig land🤗