Dag 22 zondag 30 december 2018

30 december 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Zo dat was het dagje wel! We hebben weer van alles meegemaakt en gezien. Hier volgt het verslag van vandaag.

Vandaag zijn we naar de Milford Sound geweest. Dat is een fjorden gebied hier in Nieuw Zeeland. Was het in Te Anau nog zwaar bewolkt in de Milford Sound regende het en niet zo’n klein beetje ook. Milford Sound ligt zo’n 115 km van Te Anau en de boot waarmee we deze gingen bekijken vertrok om 13.45u. Het was ongeveer een 2 uur rijden. We zijn al om 9.30u vertrokken want onderweg kom je meestal ook een heleboel dingen tegen wat de moeite waard is om te bekijken. En zo ging het ook. De eerste stop was bij een wildwater rivier en daarbij een hele krachtige waterval. Deze konden we nog zonder jas bewonderen want het was nog droog weer. De tweede stop was bij Mirror lakes. Dit waren meren als spiegels, erg mooi. Je zag de bergen in het meer spiegelen. Wel regende het al en was het water niet helemaal meer spiegelglad maar we konden het toch nog goed zien. Hier liepen we al met de regenjassen aan en die zijn niet meer uit geweest. En zo zijn we diverse keren voor allerlei moois gestopt. Aangekomen bij Milford Sound moesten we van de parkeerplaats nog 10 minuten lopen om bij de terminals te komen. We dachten daar wel een broodje te kunnen kopen maar helaas niets, helemaal niets. Toen maar weer terug naar de camper gelopen, want we hadden toch tijd genoeg, om daar een broodje uit eigen voorraad te eten. Ook nog snel even een andere broek aangetrokken want die ik aan had was helemaal doorweekt. Daarna weer terug naar de terminal. Deze keer met regenjas en paraplu. Er lagen in de haven echt van die hele grote dubbeldeks rondvaart boten. De boot die wij hadden geboekt lag helemaal achteraan en was een stuk kleiner dan de rest en deze boot was echt niet klein. Het mooie was dat al die grote boten helemaal vol met mensen stroomde en die van ons niet. Wel fijn als je foto’s wil maken. Ruimte genoeg voor iedereen. Alleen was er wel een mannelijke ‘Tante Wauw’ Mirjam😊. Hij had een hele felle blauwe jas aan. Steeds goed uitkijken met fotograferen of je had een blauwe jas op de foto. Milford Sound is echt prachtig. Wel jammer dat het zo bewolkt was. Je ziet dan weinig van de mooie bergtoppen. Omdat het zo regende leek het alsof de bergen huilden. Overal waar je keek waren er watervallen. Grote, kleine, smalle en hele brede. Echt ongelooflijk zoveel. De bemanning vertelde dat dit echt komt van de grote hoeveelheden regen die op dit moment daar viel. Als de zon schijnt en het is een tijdje wat droger dan verdwenen ook de watervallen. Heel apart.

Onderweg kwamen we ook een soort papagaai tegen. De Kea. Dit is een hele intelligente, slimme vogel. Ze zitten gewoon op de daken van auto en campers. Zitten daar mooi de rubbers kapot te trekken. Ze zijn absoluut niet schuw en blijven gewoon tussen de mensen in zitten. Er staan dan ook overal borden dat je ze absoluut niet mag voeren en dat je goed op je eigendommen moet letten. Heb er een foto van bij gezet.

Terug gekomen op de camping stond er iemand op onze plek. Even naar de receptie. Komt dat vrouwtje naar buiten en wil die mensen vragen om te vertrekken maar ze waren er niet. Heeft ze de hele camping afgezocht of ze die mensen konden vinden. Niet dus. Of wij het erg vonden om een andere plaats te nemen. Nou nee hoor, maak ons niet uit. Als we maar stroom hebben. Dus schoven we 3 plekjes terug van 9 naar 6. Nou dat stroom was ook nog niet zo makkelijk. Tussen elke 2 plaatsen staat een heg. Dus wij op 6 en de buurman op 7 en dan een heg. Op ons stukje staat een paal voor 2x stroom voorziening. Maar daar zit de stroom van plaats 8 op. Wij die van ons er ook in geplugd. Wel raar want het is toch de paal voor plaats 6 en 7 zou je denken. Nee hoor, wij moeten de stroom van de andere kant van over de heg op plaats 5 halen. Ook prima, als we maar stroom hebben. Ik vertelde gisteren al dat het er nogal rommelig aan toe gaat maar het is ook komisch. Hier kan van alles. Iemand anders op je plaats, stroom bij de buren gaan halen en hutje mutje op elkaar.

Wel een hele aardige eigenaresse. Zij werkt zich te pleure terwijl manlief er maar wat achteraan sukkelt.

Tot morgen.

1. Dora:
    30 december 2018
    Mooi
  2. Mirjam:
    30 december 2018
    Hans en ik liggen krom van het lachen. Wauw.........🤣😂!