Dag 21 zaterdag 29 december 2018

29 december 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Na een dagje in het mooie Queenstown te zijn geweest vertrokken we vanmorgen naar Te Anau. Een dorpje vlak bij het Nationaal Park Fiordland. Dat ligt in het zuidwesten van het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Maar niet voor we de eerste keer het ‘waste water’ hadden geloosd bij de dumpstation van de camping. Sta je daar, met al die campers in de rij om je vuile water te lossen en weer vers water toe te voegen. En dit zit allemaal bij de prijs per nacht in begrepen. Op alle campings kun je douchen met heerlijk warm water, koken, barbecueën en afwassen zoveel je wil. Er is op de meeste campings zelfs een cooker aanwezig. De campinggast wordt hier in de watten gelegd.

Tot nu toe hebben we steeds erg mooie en over het algemeen rustige campings gehad. De camping waar we nu op staan is wat rommeliger en dan bedoel ik niet dat er rotzooi is maar het is er veel drukker dan op de andere. Steeds weer auto’s die op en neer rijden en de staanplaatsen zijn erg klein dus een beetje hutje mutje. Maar voor de rest zijn alle voorzieningen weer aanwezig. Het toiletgebouw zou in een duur hotel niet misstaan zo prachtig. Is nog gloedje nieuw zo te zien.

Vanuit Queensland reden we dus naar Te Anau. Weer een totaal ander landschap. Veel vlakker en de dalen veel weidser. Wel nog steeds in de verte de bergen op de achtergrond. Onder weg hebben we wel duizenden schapen gezien. Weilanden vol. Maar niet alleen schapen, ook weilanden vol met herten. Denk ik voor het vlees maar dat weet ik niet. Ik weet alleen dat we er heel veel hebben gezien.

Onderweg zijn we ook nog even koffie wezen drinken in een cafeetje dat helemaal van golfplaten gemaakt was. Zelfs de WC deur was van golfplaten. Dat zie je hier overigens vaak dat huizen en gebouwen gemaakt zijn van een soort golfplaten.

We waren al vrij vroeg in Te Anau want de afstand was niet zo groot en de wegen niet zo bochtig. Dat scheelt een heleboel reistijd. We zijn nog even in het dorpje gaan kijken en nog even wat brood gehaald want we moeten toch ook nog een hapje eten.

Het weer is vandaag niet zo mooi. Waren er vanmiddag al veel meer wolken dan we gewent zijn dan zijn de nu wolken boven ons meer van een donkere tot zwarte kleur. Er zal nog wel een plensbui gaan vallen. Maar wij zitten lekker droog in ons campertje.

Tot de volgende keer.

1. Ella:
    29 december 2018
    Even tijd doorbrengen in de Camper dan heb je ff tijd om al dat moois te laten bezinken. GENIET er maar van. Gr....
  2. Dora:
    29 december 2018
    Weer mooie natuur foto's hoor