Dag 20 vrijdag 28 december 2018

28 december 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag hoefde we niet al te vroeg uit de veren. We reizen van Wanaka door naar Queenstown. Dat is maar zo’n 76 kilometer. We gaan niet al te laat op weg omdat we vanmiddag graag ook nog even naar Queentown toe willen. Even wat anders dan alleen mooie landschappen en meren. Even naar een stad!

Maar als wij dachten dat we al het moois van Nieuw Zeeland al gezien hadden, dan vergisten we ons daar behoorlijk in. Wat was het weer een geweldige prachtige route. Echt, ik kan niet beschrijven hoe mooi het was maar ga het toch proberen. Toen we Wanaka goed en wel achter ons gelaten hadden ging onze route over een weg met aan weerszijde mooie paarse, witte, gele, roze en nog vele andere kleuren bloemen. Kilometers lang! Het was zo mooi om te zien. Op elk plekje waar er gestopt kon worden stonden dan ook auto’s en werden er vele foto’s van deze pracht gemaakt. Door ons zelf natuurlijk ook. Op een plek waren zelfs Japanners (en die zijn er overal in overvloed) met een fotomodel een professionele shoot tussen al deze bloemen aan het maken. Van alles hadden ze bij. Van een rek met kleding tot van de spiegelplaten voor mooie belichting van de foto’s. Na deze pracht verlaten te hebben reden we verder door een smal dal met aan weerszijde van de weg bergen die met fluweel bekleed leken te zijn. Ook de vormen van deze bergen waren bijzonder. Ik hoop dat het op de foto’s een beetje te zien zal zijn.

Het was ook op een behoorlijke hoogte want er groeide totaal geen bomen op deze bergen. En om ons heen waren ook allemaal bergtoppen bedekt met sneeuw. Vanaf een van de uitzichtpunten konden we Queenstown al tegen de berghellingen zien  liggen.

Toen we even later in Queenstown aankwamen werden we aangenaam verrast door het mooie en lieflijke stadje. Net als in Wanaka is hier alles om een heel groot meer gebouwd en ook hier zijn er vele dingen die je op het water kunt gaan doen. Na eerst heerlijk geluncht te hebben zijn we lekker op ons gemakje rond gaan wandelden. Op ons gemakje ja, want het is hier harstikke warm. De zon prikt behoorlijk. Voor ons gevoel is het in de zon wel zo’n 30 graden en we hebben vandaag weer van die mooie blauwe luchten. Het kan niet op dat mooie weer. Maar er zit natuurlijk altijd wel ergens een addertje onder het gras want de weersvoorspellingen voor de komende dagen is een stuk minder. We zien het wel.

Het is elke dag weer een feest om weer nieuwe ervaringen en dingen te zien die zo ongelooflijk mooi zijn. Geweldig in een woord. Morgen rijden we door naar Te Anau om op zondag naar de Milford Sounds te gaan. Als we iedereen mogen geloven die daar al geweest zijn wordt dit ook weer een bijzondere ervaring.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes Hans en Rianne

1. Marga:
    28 december 2018
    Geweldig!! De volgende reis wórdt deze.
    Genieten!!
  2. Dora: