Dag 18 woensdag 26 december 2018

26 december 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

BOXING DAY

Hoi, Vandaag is het hier Boxing Day. Zo noemen ze hier 2e kerstdag. Alle winkels, cafés en noem maar op zijn gewoon open. En druk dat het in het plaatsje Wanaka, waar we nu zijn, is. Niet normaal zo druk als het in de supermarkt was.

Wij zijn vandaag van Franz Josef naar Wanaka gereden. Eerste stuk was via de kust en natuurlijk weer van de mooie uitkijkpunten. Op een bepaald moment zijn we het binnenland ingedraaid. Het landschap veranderde van beboste hellingen naar hele hoge bergen met mooie groene veloursbekleding. Zo lijkt het tenminste. Daar bovenuit steken die besneeuwde bergtoppen. Prachtig gezicht.

Het was een hele andere route dan we tot nu toe gezien hadden. En we kwamen langs een paar mooie grote watervallen. Eindelijk, Hans zijn wens is in vervulling gegaan. Daar heeft hij het namelijk steeds over gehad. Dat ie nog steeds geen grote watervallen had gezien. Nou vandaag heeft hij zijn hartje op kunnen halen. Wat zo bijzonder was dat bij één van die watervallen dat er allemaal torentjes van keien waren gebouwd. Heel apart en er werden door mensen nog meer torentjes gebouwd.

Naar een tijdje kwamen we het bordje ‘Blue Pools’ tegen. Even samen overlegd van wat doen we. Weer een wandeling of houden we het voor gezien. Er stond een groot bord met daar op dat het maar 10 minuten lopen was. Nou dat kunnen we met al onze spierpijntjes nog wel aan. Werden we toch weer gefopt. Na 10 minuten kwamen we aan een hele drukke weg, waar nog heel veel meer geparkeerde auto’s stonden, die we moesten oversteken. Staat er na die oversteek een bord ‘Blue Pools 30 minuten’. Wat nu? Doorgaan of omdraaien. Maar ja het is hier zo druk het moet wel iets bijzonders zijn. Dus ons beste beentje weer voortgezet en met vol goede moed aan die 30 minuten klimmen begonnen. Het is als of de duivel er mee speelt maar het pad dat je moet bewandelen gaat altijd omhoog. Onze kuiten protesteren inmiddels wel een beetje. Maar goed uiteindelijk hebben we de ‘Blue Pools’ gezien. Was best wel mooi. En we zijn ook meteen over de zoveelste Swingbrug gewandeld. Dachten we in Abel Tasman NP nog dat we dit gedaan moesten hebben want wie weet zouden we geen Swingbrug meer tegen komen. Maar het stikt hier van de Swingbruggen. Blijft wel ieder keer erg mooi om overheen te lopen. Maar we waren wel weer blij dat we lekker in ons campertje zaten en door konden rijden naar de volgende camping.

Morgen gaan we Wanaka bekijken en zien wat we hier kunnen doen. Er zijn hier wel mooie boottochten maar dan zit er meteen weer een langen wandeling bij. En dat is hartstikke leuk om te doen, maar nu even niet 😊

1. Dora:
    26 december 2018
    Flink gewandeld zo te lezen groetjes
  2. Marga:
    27 december 2018