Dag 17 dinsdag 25 december 2018

25 december 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Kerstmis 2018

Vandaag vieren we kerstmis in Nieuw Zeeland! En hoe doen wij dat hier.

Als eerste hebben we ons gekleed naar de temperaturen die we hier vandaag hadden. 26 graden, volop zon en dus in een korte broek en een hemdje.

We zijn de dag met een kerstontbijt van scrambled eggs gestart. En dat was erg gezellig want in de gezamenlijke keuken komen we een stel uit Breda tegen. Daar hebben we gezellig een tijdje mee zitten kletsen.

Daarna ben ik gewoon de was gaan doen. We zijn per slot van rekening niet zo vaak een hele dag op de zelfde plek en dat moet ook een keer gebeuren.

Vervolgens samen een kop thee gezet want ik lust de koffie die we zelf zetten echt niet.

Nu hadden we vandaag ook een zee van tijd om de rest van onze reis uit te stippelen en de nodige reserveringen tot en met 1 januari te maken. Maar net op tijd want vele campings zitten voor die periode vol. Maar het is gelukt. Tot en met 2 januari zijn we onder de pannen.

Toen zijn wij lekker niets gaan doen. Hans maakt een puzzeltje in zijn met wijn overgoten puzzelboek en ik pak mijn e-reader erbij. Wel slaap verwekkend allemaal. We hebben beiden een tukkie gedaan.

Om 18.00u zijn we richting het dorpje Franz Josef gegaan om daar een hapje te eten. Het was er al erg druk met alle kerstdinergangers. Maar we hadden geluk. Bij het restaurant hadden ze voor ons een tafeltje over. We hebben lekker gegeten. Zie de foto’s van ons kerstdiner.

Nu zitten we weer in ons campertje zo heel alleen saampjes kerstfeest te vieren. 😊

Morgen vertrekken we richting Wanaka. Weer benieuwd wat we allemaal tegen gaan komen.

Als jullie dit lezen zit voor ons 1e kerstdag er bijna alweer op. Jullie moeten nog beginnen.

Een hele fijne kerstdag vandaag!

Kerstgroet van Hans en Rianne.

1. Dora:
    25 december 2018
    Wij gaan aan de eerste kerstdag beginnen maar niet in de zon nog een fijne tweede kerstdag daar