Dag 16 maandag 24 december 2018

24 december 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het de dag voor kerstmis en zo langzamerhand zien we hier om ons heen een klein beetje kerstsfeer. Ineens lopen er mensen rond met kerstmutsen op hun hoofd. Grappig om te zien want het gevoel dat het kerstmis is, ja dat leeft bij ons niet zo. Het is hier vandaag zo’n 25 graden en een strak blauwe hemel. Komisch hoor, mensen in een korte broek en een hemdje en een kerstmuts op. In de winkels wenst iedereen je een ‘Merry Christmas’ toe. Het is hier maar 1 dag kerst. Woensdag is hier Boxing Day(schijnt iets van Engelse afkomst te zijn) en ze hebben dan ook nog een vrije dag.

Vanmorgen erg aan het klooien geweest om een paar foto’s op reislogger te plaatsen. Internet is hier erg wisselvallig. Zo heb je bereik en zo is er helemaal niets. Maar uiteindelijk toch gelukt.

Vandaag hebben we de wandeltocht naar Franz Josef Glacer gedaan. Dat is een tocht van ongeveer 3 uur. In dit weer wel een beetje afzien want de zon is hier bloedheet en lopen op een openvlakte van keien, gruis en zand is best wel vermoeiend. Zeker als het berggie op en berggie af gaat. Het was af en toe behoorlijk stijl en je moet ook nog terug. Maar het was weer de moeite waard. Mooie uitzichten op de gletsjer en de bergen erom heen. Ook waren er grote watervallen waar een paar stoere mannen en meiden ondergingen staan. Brrrr koud water hoor.

Franz Josef is een leuk maar vooral toeristisch dorpje. Dat maakt het ook wel gezellig.

Morgen nemen we hebben we een day off. Effe niets doen en lekker relaxen.

Wij wensen jullie hele fijne en gezellige kerstdagen toe.

Hans en Rianne

1. Dora:
    24 december 2018
    Jullie beginnen als je opstaat al aan eerste kerstdag wel raar

Maar Ik wens jullie een hele fijne Kerst toe ook al zit je ver hier vandaan Ma
  2. Marga:
    24 december 2018