Dag 14 zaterdag 22 december 2018

22 december 2018 - Arahura Valley, Nieuw-Zeeland

Vandaag reizen we door naar Hokitika. Dit is een trip van 350 kilometer en volgens de Tom Tom hebben we daar zo ongeveer 4 uur en 47 minuten voor nodig. Dan moet je wel aan een stuk door rijden en dat gaan we dus niet doen. We zijn zo rond 9.00u vertrokken en we waren ongeveer 18.00u op onze eindbestemming. Da’s 9 uur. Onderweg hebben we dus weer van alles gezien en bekeken.

Het eerste stuk was nog door de binnenlanden en dat is zo mooi om te doen. De natuur is en blijft geweldig om doorheen te rijden. Ook komen we onderweg kleine dorpjes en stadjes tegen. En wat zijn de woningen hier anders dan bij ons. De huizen zijn veel kleiner dan bij ons. En vaak is het een heel leuk goed onderhouden houten huis. Maar net zo vaak zijn het een totaal vervallen huizen met verroeste daken. Ik weet niet wat er op het dak ligt maar ziet er vaak niet uit. Ook valt het ons op dat het zo rommelig kan zijn bij sommige huizen. Tuinen kennen ze ook niet. Alleen de rijken hebben prachtige huizen met mooie tuinen. Het is ook een groot verschil met het noordelijkste deel van het Noordereiland en de rest van Nieuw Zeeland. Daar boven in het noorden zie je erg veel van die hele kleine vervallen huisjes. Hier in het zuiden ook wel maar veel minder.

Voor het grootste en laatste stuk reden we langs de west kust. Er zijn vele plaatsen waar je even kan stoppen en van het mooie uitzicht op de rotsen en zee kan genieten. Heb er natuurlijk ook weer de nodige foto’s gemaakt. Later toen we erg veel uitzichten gezien hadden kwamen we bij nog zo’n punt en dachten eerst nog van voor deze stoppen we niet meer. Het was er alleen zo erg druk en de parkeerplaats stond helemaal vol. Toch dus maar even gaan kijken want ja dan worden we toch wel erg nieuwgierig. Nou het was maar goed dat we uitgestapt zijn want we kwamen uit bij de beroemde ‘Pancake Rocks and blowholes of Dolomite Point’. Rotsen die op pannenkoeken lijken. Het was weer prachtig om te zien. Hoe de natuur zoiets kan vormen is toch wel bijzonder. Ik heb er een paar foto’s van geplaatst.

Straks gaan we om 22.00 uur nog even naar de Glow wormen hier in de buurt kijken. Moet ook erg mooi zijn.

Laat het jullie morgen weten.

1. Dora:
    22 december 2018
    Hoi Rianne en Hans, Ik, Riet de Nijs, zit bij Door jullie vakantie foto s te bekijken , In een woord :geweldig mooi Hoi Rian en Hans. Weer een leuke trip gemaakt zo te zien Groetjes Dora
  2. Wendy:
    23 december 2018
    Zo leuk om weer wat vergeten herinneringen terug te krijgen, pancake rock heel byzonder! Goed dat jullie die ook hebben gezien, ben t nergens meer tegen gekomen.