Dag 12 donderdag 20 december 2018

20 december 2018 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het alweer de 12de dag van onze reis. Wat gaat dat snel. Vanmorgen al om 5.30 uur opgestaan want we vertrokken om 9.00 uur met de ferry naar het Zuidereiland. Dat lijkt erg vroeg maar je moet voor 8.00uur ingecheckt zijn. Dus dat betekend 7.00uur vertrekken. Maar goed ook want er staat al een dikke file naar de incheckt gate van de ferry. We waren er mooi op tijd en zijn om 12.30uur op het zuidereiland aangekomen. Wat overigens een wonder is met een dosis geluk…..

Wat is er gebeurt. Hans had in Nederland de Ferry al voor 7.00 uur geboekt. Je moest opgeven hoelang de camper is. Volgens de site van Britz (camperverhuurder) was deze 6.60 meter. Wat blijkt staat er op de vooruit van de Camper dat hij 7.10 meter is. En natuurlijk als echte Hollanders zijn we weer zo eerlijk om dit even te melden, want ja hij moeten er eens niet oppassen. Dus gisteren even een telefoontje naar de veerboot maatschappij Interislander gepleegd om door te geven dat de camper wat langer is. Geen probleem maar of we wel even wat bij wilden betalen ($ 51,00) tijdens het inchecken bij de veerboot. Gaat die man aan de telefoon nog even alle gegevens van de overtocht herhalen. En tot onze schrik hebben we per ongeluk 7.0zijn0PM geboekt, wat betekent dat we pas om 19.00u in de avond meekonden. Sukkels die we zijn, allebei niet gezien dat er 7.00PM i.p.v. 7.00AM stond. Dat is net zoiets als links rijden i.p.v. rechts. (dat gaat overigens prima). Gelukkig had de man begrip en boekte onze overtocht om naar 9.00AM (in de ochtend). Maar of we nog even nog een keertje $ 51,00 bij wilden betalen. Dus in totaal $ 102,00. En zo zijn we dus een uurtje of 2 later naar het Zuidereiland vertrokken. Gelukkig dat we nu zo eerlijk waren (ik weet zeker dat ze de camper echt niet na gemeten hadden) anders hadden we daar om 6.00u gestaan en dus niet met de ferry mee gemogen😊.

De overtocht was heel erg mooi. Vooral toen we bij het Zuidereiland aan kwamen. Allemaal eilandjes en een heuvel- tot bergachtige kust. Het leek wel of er velourstapijt op laag en vooral de mooie groene kleuren. Hier hebben we weer erg van genoten.

Maar voor de rest is de dag prima verlopen. Het weer was veel beter dan verwacht. We zijn nog even naar het stadje Nelson geweest wat een leuk en gezellig stadje was. Ook de camping is weer geweldig. Van alle noodzakelijke dingen zoals douche, keuken, barbecue voorzien. Tot theedoeken, afwasmiddel en vaatdoek is aanwezig. En alles in de prijs bijeen begrepen.

Morgen gaan we Abel Tasman ontdekken. Heb daar een hoge verwachting van maar dat vertel ik morgen weer. We gaan zo slapen maar voor jullie werk ze!

1. Lisbeth:
    20 december 2018
    Hoi avonturiers wat een mooie verhalen schrijf je Rianne, en prachtige foto’s heb je laten zien. Lekker genieten samen. Gr Lis
  2. Wendy:
    23 december 2018
    Haha, zou mij ook kunnen overkomen. Toch mooi opgelost.