Dag 4 Bay of Island, woensdag 12 december 2018

12 december 2018 - Haruru, Nieuw-Zeeland

Vandaag na wat opstart perikelen, want ja hoe werkt nu alles in de camper, zijn we erop uitgetrokken om de omgeving te gaan verkennen. Bay of Island, Paihia stond als eerste op het programma. En wat een geweldig gebied. Zoals de naam het al zegt, een grote baai met allemaal eilandjes. Deze eilandjes zijn we van boven gaan bekijken. Jawel, in een helikopter. We hadden nog nooit met een helikopter gevlogen. Wat een geweldige ervaring was dat. Wat was het mooi. Al die eilanden, de een nog mooier dan de ander. We zijn zelfs op de beroemde ‘Hole in Rock’ geland en vanaf het hoogste punt het prachtige uitzicht bewonderd.

Hierna zijn we naar de Haruru falls gegaan. Vanaf hier konden we een mooie wandeling door de mangroven van Waitangi maken. Een prachtige maar wel een lange wandeling. Ja een hele hele lange wandeling. Op Camper Mate (is een info app over NZ) stond dat het een wandeling van 1,5 uur zo zijn. Ja dat konden we wel. Wat ze waren er alleen vergeten bij te zetten is dat dit enkele reis is en dat je ook nog terug moet. Probleem was dat we niet terug konden want het park zou om 17.00u sluiten en dat konden we niet halen. Dus dan maar via een omweg de camper gaan zoeken, want ja waar stond die ook alweer? Via Google maps is het allemaal goed gekomen maar wat waren we blij en moe toen we de camper eindelijk weer zagen. Wij hebben vandaag alles bij elkaar zo’n 18 kilometer gelopen.

1. Mirjam:
    12 december 2018
    Oh, jullie beginnen al goed met een helikoptervlucht. Klinkt goed hoor! En stoer ook de camper. Ga jij ook nog rijden Tina trucker? 😂. Met veel plezier blijven we jullie volgen.
  2. Madelon:
    Gaaf!
  3. Rianne van Doornik:
    12 december 2018
    Nou Mirjam. Ik heb Henk wijngaard bij en die truckt erop los. Die rijdt op zijn linkse beste met de vlam in de pijp.
  4. Dora:
    12 december 2018
    Jullie hebben al veel onder nomen mooie foto's hier alles oke
  5. Nancy:
    12 december 2018
    Oohh Hole in de Rock deze hebben wij met een hovercraft gezien dat was al vet. Laat staan met een helikopter zo gaaf! Hoe is het weer daar?
  6. Nancy:
    12 december 2018
    Ik zie al aan de foto's dat het prima weertje is trouwens 😎
  7. Rianne van Doornik:
    12 december 2018
    Het is hier rond de 24 graden. Voel wel veel warmer.
  8. Ella:
    12 december 2018
    Wat mooi die foto's uit de helikopter. Mooie ervaringen Geniet er van!!