Dag 30 maandag 7 januari 2019

7 januari 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Goede avond/morgen. Alweer een dag verder. Vanmorgen uit het onverwachts mooie Akarao vertrokken. Het weer was helaas minder mooi dan de afgelopen dagen. Zware bewolking hing over en tussen de bergen. Maar ja, we zullen echt niet klagen want we hebben al zoveel mooie warme dagen gehad. De weg naar Kaikoura was alles behalve saai te noemen. We zijn weer over mooie wegen door de bergen, langs de zee, meren of rivieren gereden. Steeds weer een ander uitzicht. En over hoeveel bruggen, grote en kleine, 2 banen of 1 (one way lane), we zijn gereden deze laatste 4 weken is niet meer te tellen. Steeds weer erg mooi om een brug over te steken. Vaak liggen deze bruggen over rivieren welke grotendeels droog gevallen zijn en het water dat er nog doorstroomt heeft meestal een azuur blauwe kleur. Erg apart om te zien.

We moesten vandaag ook dwars door Christchurch. Hier komen we woensdag weer terug om donderdag de camper in te leveren en weer naar Nederland terug te vliegen. Alvast een klein voorproefje van deze stad gehad. Zag er mooi uit.

Vanuit Christchurch was het één rechte weg naar Kaikoura. En zoals ik aan het begint al zei, erg mooi en weer van Nieuw Zeeland kunnen genieten.

Vlakbij Kaikoura nog even een stop gemaakt om even de beentjes te strekken. Dat hoort er ook regelmatig bij. Staan we op de rand van de weg aan zee horen we beneden ons een soort van gehuil. Toen we naar beneden keken zat daar een hele zeehondenkolonie. Er waren ook een heleboel pups bij. Vandaar dat gehuil. Dat was verrassend leuk. En deze keer helemaal gratis! En al die tijd tijdens de boottochtjes maar hopen dat we ergens zeehonden zouden spotten! Dat is ook wel gelukt maar zoveel als we er nu bij elkaar hebben gezien, echt niet!! Ik heb natuurlijk weer flink wat foto’s van deze beestjes gemaakt.

Toen weer door naar de camping. Hier nog even het laatste wasje gedraaid. Hebben we tenminste weer schone handdoeken. Ook schijnt het zonnetje en klaart het weer steeds meer op. Jammer is wel dat de wind behoorlijk koud aanvoelt dus echt buiten zitten is geen optie. Hopelijk is dat morgen wat beter als we de zee opgaan.

Dit is de 17de camping die we in Nieuw Zeeland aandoen. Het is een mooie verzorgde camping die midden in Kaikoura ligt. Kunnen we vanavond nog fijn even het dorp in lopen.

Groetjes Hans en Rianne

1. Ella:
    7 januari 2019
    Wat mooi die zeehondjes. Alles is erg mooi. En idd het is leuk om jullie reisverhaal te lezen. Jammer dat het zo snel gaat allemaal. Nog een.paar daagjes GENIETEN!!. en dan een goede reis!! weer naar huis. Gr...
  2. Rianne van Doornik:
    7 januari 2019
    Dank je. Dat gaan we zeker doen. Grote verwachtingen voor vandaag. Walvissen!!
  3. Suus:
    7 januari 2019
    Zeehondjes zijn cute. Tof dat jullie die zo konden spotten! Geniet nog van de laatste dagen!