Dag 28 zaterdag 5 januari 2019

5 januari 2019 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen wakker geworden met een stralend blauwe lucht. Het was zelfs al warm buiten. Wat een verschil met de afgelopen dagen. Het is echt ongelooflijk hoe het weer hier zo snel kan veranderen. Wel erg fijn want het is net allemaal wat mooier als de zon volop schijnt.

Nadat we vertrokken waren om vanuit Moeraki naar Akaroa te gaan was de weg de eerste uren behoorlijk saai. Recht toe recht aan. Het landschap zo plat als een dubbeltje en ver in de verte wat bergen gehuld in een waas omdat het nu zo warm is. Eigenlijk voor mij als bijrijder best moeilijk om wakker te blijven. Maar er was wel een hoogte puntje. Tijdens een koffiestop bij een benzinestation hebben we wat verbaasd naar de wasstraat staan kijken. Want wat kon je er namelijk allemaal wassen? Je auto, truck en boot. Maar ook je hond! En echt het was hiervoor helemaal ingericht dat je je hond daar lekker kon opfrissen. Er werd ook echt gebruik van gemaakt.

Terwijl onze reis vorderde viel ons op dat de omgeving echt aan het veranderen was. De stadjes en de dorpen waar we door reden hadden veel meer verzorgde huizen met tuinen er omheen en het is hier zaterdag dus werd er ook behoorlijk en de tuinen gewerkt. Het waren echt leuke plaatsjes.

Ook het landschap begon weer te veranderen. Een landschap dat we in heel Nieuw Zeeland nog niet hadden gezien. Dat is ook het bijzondere van Nieuw Zeeland, het is nergens hetzelfde. Hadden we eigenlijk gedacht dat we al het moois wel zo’n beetje hadden gezien, nou mooi niet, Nieuw Zeeland blijft ons verrassen.

En toen draaide de we de weg op naar Akaroa. Via vele bochten en kronkelende weggetjes kwamen we op de top van de berg aan. Wauw wauw wauw wat prachtig!! Niet uit te leggen zo mooi zoals we van de top van de berg omlaag keken naar het ongelooflijke mooie meer van Akaroa. Kijk maar eens op de foto’s.

En dan zitten we nu weer op de zoveelste camping te genieten van het mooie weer en omgeving. Straks nog even wat eten maken en lekker relaxen.

Morgen gaan we met een boot dolfijnen, pinguïns(zouden ze er nu echt zijn??) en nog vele andere dieren spotten.

Tot morgen.

1. Marga:
    5 januari 2019
    Het is werkelijk héél erg mooi!!
  2. Dora:
    5 januari 2019
    Mooi groetjes
  3. Herma:
    6 januari 2019
    Prachtige reis en foto’s ! En heel leuk om te lezen.